13584
Book
In basket
(Dzieje Polski : fakty)
W pracy tej chodziło mi o zarysowanie głównych linii rozwojowych polskiego dwudziestego wieku. Jest w niej, ze względu także na objętość, niezbyt wiele szczegółów (choć starałem się najważniejszych nie pominąć), nacisk natomiast został położony na to, by narracja niosła rozumienie procesu historycznego, a więc, by była wewnętrznie powiązana, tzn., by na tle ogólniejszych refleksji nie rozrywać ciągów chronologiczno-rozwojowych, co jest niejako, siłą rzeczy, stałą cecha podręczników historii, nie mogących z tego powodu uczyć historycznego myślenia. Faktograficzne nastawienie podręczników, brak ciągłości narracji (...), skłoniło mnie tym bardziej do przygotowania tej pracy jako swego rodzaju lektury uzupełniającej. W mym zamierzeniu ma to być książka przede wszystkim do czytania, a nie tylko do uczenia się. źródło opisu: Wyd. Poznańskie, 1994 (fragment wstępu)
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 94(438) (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 223-226. - Indeks. -Książka pomocnicza do nauki historii na poziomie kl. 3 i 4 szkoły ponadpodstawowej
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again